benny-anja-lanzarote.reismee.nl

Dag 6; Poolday

Na de drukke dag van gisteren is er vandaag niet zo veel te vertellen. Als we het ontbijt binnen hebben gaat Benny aan de wandel en Anja werkt de website met de dag van gisteren bij.

De rest van de dag ziet er ongeveer zo uit... Relaxxx

Om 18.45u gaan we weer met goede moed richting het diner buffet. Die goede moed verdwijnt al snel als we zien hoe belachelijk druk het weer is. We vinden gelukkig nog een tafeltje buiten en gaan op zoek naar de voorgerechtjes. We zijn hier nu 5 avonden en eerlijk is eerlijk van variatie hebben ze hier nog nooit gehoord. Niet bij het ontbijtbuffet wat elke ochtend exact hetzelfde is, maar ook niet bij het avond buffet. Het saladebuffet verandert bijna niet, er liggen alleen soms wat extra stukjes vis en/of zoals vandaag een schaaltje met 2 nacho's en een beetje guac en het brood en kaas buffet is ook dagelijks hetzefde. Het warme buffet is een ander verhaal. De frietjes en de spruitjes liggen er iig elke dag, maar aan het begin van het buffet, voor je bij de bakplaat komt schijnt wel wat te veranderen. We durven dat niet met zekerheid te zeggen, omdat de rij zo mega lang is dat er nog net geen bordje staat met "Wachtrij vanaf hier .. minuten". Hahaha, we lachen erom, maar het is de bittere waarheid. Goed, we starten met salade, nacho's, vis en brood. Bij de 2e ronde ziet Anja kans om bij de frietjes én de uienringen, aan de linkerkant van het buffet te komen. Dat laatste smaakte trouwens, net als de pancakes van vanmorgen bij het ontbijt, naar schoenzool... Bij de 3e ronde zien we, buiten de lange rij om, bij de warme gerechten alleen nog bleke spaghetti en een rode saus met niets erin (geen groente/geen vlees), dus soort van opgewarmde tomatenketchup ofzo. We houden het deze ronde dan maar bij brood en kaas. Bij gebrek aan wat anders volgt hierna meteen maar het toetjes buffet. De enige plek waar elke dag nog wel iets van variatie in zit. Helaas is ook dit buffet inmiddels al soort van leeg gevreten. Benny heeft mini eclairs met een chocovulling en iets wat op een brownie lijkt (zonder slagroom, want de bus is leeg). Dat ziet er iig lekker uit. Als Anja hetzelfde haalt, incl nog een Jelly citroenpuddinkje en iets van bananenstrüdel komt ze tot de ontdekking dat de eclairs uit de vriezer komen (de vulling is nog bevroren) en dat de brownie die een chocoladecake blijkt te zijn en de bananen strüdel allebei met cocos zijn. Gadverdegadver! Het Jelly puddinkje is lekker, dat dan weer wel. Daar halen we er snel nog eentje van én een bakje ananasmousse wat net bijgevuld wordt.

Al met al... het eten is geen succes in dit hotel. Het hotel is niet zo groot, maar het warme buffet is echt gewoon te klein. Verder wordt er bijna niet gekeken of schalen leeg zijn, waardoor er ook niet voldoende en op tijd bijgevult wordt. Jammer!