benny-anja-lanzarote.reismee.nl

Dag 3; Route 1

Hoi iedereen,

Wat later dan normaal, maar we zijn gisteren de hele dag op pad geweest. Het uitzoeken/uploaden van de foto's duurde langer dan gedacht en dus het kwam er niet meer van om een verslag te schrijven. Bij deze...

Na het ontbijt gaan we het Noorden van Lanzarote verkennen.

Onze 1e stop zou Montaña de Tinaguache moeten zijn, maar daar is dus geen stop. We rijden langs de Montaña heen zonder een foto te kunnen maken...

Stop 2 is Stratified City (Antigua rofera de Teseguite). Geen echte stad, maar de vreemde rotsformaties lijken op de Ă©Ă©n of andere manier op huisjes. Duizenden jaren met wind, zon en regen hebben deze bijzondere rotsformaties gecreeerd met holen, tunnels en grotten.

We maken een stevige wandeling tussen de bijzonder rotsen.

Stop 3 is Jardin de Cactus. De naam heeft verder geen uitleg nodig, denk ik. CĂ©sar Manrique (zie de sneak preview) verzamelde hier bijna 1500 exemplaren. De entree is niet gratis, maar we kunnen een ticket kopen voor 4 verschillende bezienswaardigheden. Dit is goedkoper en omdat we toch van plan zijn ze alle 4 te bezoeken zouden we wel gek zijn om dit niet te doen. De dame bij de kassa legt uit dat we bij de andere bezienswaardigheden de kaart alleen nog maar hoeven te laten afstempelen. Helemaal goed!

De tuin ziet er vanaf de ingang al prachtig uit, maar voor we er door heen wandelen gaan we 1st naar de koffie. We delen de tafel met 2 jonge Duitsers die met en cruiseboot mee zijn en vanaf de haven van Arrecife op de fiets naar de tuin gekomen zijn.

Na de koffie beginnen we aan ons rondje door deze bijzondere tuin.

Gofio molen

We hebben geen verstand van cactussen, maar dat dit een Prickley Pear en eetbaar is, dat weten we dan weer wel!

'Kudde' bolcactussen

Prachtig!

Vanaf hier rijden we naar onze 4e stop Jameos del Agua

Er staat een lange rij bij de kassa, maar omdat we al kaartjes hebben nemen we de korte rij. We komen een desk tegen waar een telefoon Ă©n een stempel op ligt, maar er is niemand die stempelt, dus lopen we zo door.

Rita Hayworth noemde Jameos del Agua 'het achtste wereldwonder'. Misschien wat overdreven, maar mooi is het wel. We dalen een trap af en komen uit in een soort trechter een onder een ingestort lavaplafond. De foto is van internet, want fotograferen vanuit het donker met zo veel tegenlicht is niet te doen.

Als we nog verder de grot in lopen komen we langs het zoutwatermeer. Hier zou het vol moeten zitten met witte albino krabbetjes, die nergens anders ter wereld voorkomen. Doordat ze uitsluitend in het donker leven zijn hun ogen volledig verdwenen. We maken 2 onder water foto's, maar kunnen helaas geen krabbetjes ontdekken.

As we weer boven de grond zijn hebben we, vanaf het terras waar we koffie drinken, een prachtig uitzicht over het door CĂ©sar Manrique aangelegde zwembad. Ook deze foto is van internet, omdat het tegenlicht van de zon op de witte ondergrond veel te veel weerkaatst.

Zo schattig... Op het terras voert een moeder mus haar kindje de kruimels die op de grond liggen...

Stop 4 is Cueva de los Verdes waar we een rondleiding zullen krijgen door het binnenste van een vulkaan.

Er staat een mega lange rij bij de kassa, maarrrrr haha, wij hebben al kaarten. We pakken de linker rij en lopen in 1x, ook hier geen controle, door naar beneden. Er gaat net een tour weg, dus we wachten geduldig op de volgende. Als we een kleine 20 minuten zitten sluit een meneer de rij waar wij langs zijn gekomen af met een touw. Mmmm, hij overlegt met iemand anders en komt dan naar beneden. Dames en heren, voor wie een multiple ticket heeft... deze moet bij de kassa afgestempeld worden, anders kunt U niet mee met de tour. Geen stempel, geen tour! Okayyy, we kijken elkaar aan,,, Begrijpen we nu goed dat we al wel tickets hebben, maar alsnog achteraan moeten aansluiten?? We vragen nog even voor de zekerheid en JA dus, dat betekent het. Haha, grapjas! Daar hebben we dus ff geen zin in. De rij is zeker een half uur lang en dan nog wachten op een tour die ook nog eens bijna een uur duurt. het is inmiddels bijna half 4 en we hebben nog 2 stops te gaan, deze slaan we ...iig voor nu... even over.

Op dus naar Mirador del Rio, stop 5

We hebben een prachtig uitzicht van het voormalig vestingwerk BaterĂ­a. We staan op 479m hoogte op het uiterste Noorden van Lanzarote en hebben van hier fantastich uitzicht over de eilanden La Graciosa en Alegranza.

1e foto van internet, omdat Anja geen panorama foto's kan maken...

Je ziet dat het nu wat bewolkter is, dan toen de foto hier boven is genomen

We drinken koffie mét chocolade taart (Anja is tenslotte jarig) in het restaurant met de volledig glazen gevel, waardoor je ook hier een prachtig uitzicht hebt over de 2 eilanden, maken nog een selfie en gaan dan op weg naar onze laatste stop voor vandaag.

Stop 6 is het Castillo de Santa Bárbara. We hebben inmiddels al gezien dat het Piratenmuseum, wat zich in het kasteel bevindt al sinds februari 2020, wegens werkzaamheden, gesloten is, maar dat mag de pret niet drukken, We gaan er gewoon wat foto's maken van de buitenkant. Ook goed. De dame van Google maps is inmiddels ook wat oververmoeid aan het raken van deze lange dag, want ze stuurt ons, op een gegeven moment, wel heel erg binnendoor en over half verharde wegen. Op een gegeven moment zijn ook wij het zat. We stoppen/keren om en voeren nu rechtstreeks het hotel in, dan maar geen kasteel. Grappig genoeg komen we dus nu wel ineens de borden van het kasteel tegen. Haha, komt het toch nog goed... of niet... de slagboom is naar beneden en we kunnen zelfs niet naar het kasteel toe rijden om wat foto's te maken. Dan niet! Op naar hotel Las Costas. Als we rond half 6 de kamer binnen komen wacht ons, nou ja Anja, een verrassing... Een fles koude Champagne, 2 glazen en een felicitatie kaartje. Hoe lief, hoe attent is dit!

Het dinner thema van vanavond is Chinees. Lekker!
Na het eten uploaden we nog wat foto's, maar we zijn te moe om nog aan de website te beginnen. Morgen weer een dag!

Brendon

Nee dat is een eiland wat lijkt op een spiegel ei ei ei ei ei Adriaantje we hebben hem gevonden!! Haha

Mitchell

Anja: Kijk Ben.. dat is dat eiland
Ben : wwwwa seggie an?

Anja: dat is dat eiland!
Ben: Wat ? Moet ik aan de kant?

Anja: nee, dat is dat eiland frikandel!
Ben: ja, das een eiland dat zie ik toch ook wel. Sssseg dat dan gelijk.. ik ben niet doof!

Haha

Riek

Wat een mooie en interessante foto’s en “het achtste wereldwonder” ziet er schitterend uit zeg, mooie kleuren!
Jullie hebben op Ă©Ă©n dag veel ondernomen en gezien ?

Willeke

weer een leuk verslag met mooie foto’s nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ? ??

Ineke van Straten

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Anja ??
Het is weer een mooi verslag.

Jannie

Hele mooie foto,s weer wat jammer van de kreefjes toen wij er waren waren er best veel,nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan.

Ada

Wat een mooie foto nog een gezellige avond ?