benny-anja-lanzarote.reismee.nl

Dag 1; Ridderkerk - Lanzarote

Om 04.10u, ja je leest het goed! Om 10 over 4 loopt de wekker af. Er gaat een snel ontbijtje en een bak koffie naar binnen, kop onder de kraan, de tandenborstel erdoor, de laatste afwas weg, vuilniszak in de kliko en dan gaan om 5 uur de koffers, die we uiteraard gisteren al gepakt hebben, in de auto. Om kwart over 5 zijn we bij Brendon. Hij rijdt mee naar Rotterdam Airport (en moest dus ook mega vroeg zijn bed uit. Nogmaals DANK daarvoor!) Hij neemt de auto mee terug en haalt ons dan volgende week weer op. Voordeel van zo vroeg op de weg; Geen file's. We zijn dus in no-time op het vliegveld. We droppen de koffers en omdat er op R'dam airport weinig tot niets te beleven is, lopen we ook maar meteen door naar de security. Tassen met laptops/foto en film apparatuur gaan door de scan. De spullen van Anja komen ongeschonden door de keuring, maar die van Benny hebben blijkbaar een verdere inspectie nodig. De laptop gaat uit de tas, kabels en opladers worden bekeken en er wordt een drugs swab gedaan, maar als de uitslag niets oplevert, mag alles er weer in. Op naar de koffie, op naar Starbucks!

Om half 8 is het boarding time..

Tui Fly Boeing 737

Eenmaal in het vliegtuig krijgen we meteen een aantal mededelingen die ruim een half uur vertraging opleveren... Allereerst moet het vliegtuig ijsvrij gemaakt worden. Vervolgens wordt er gestaakt in Frankrijk (luchtverkeersleiders), wat betekent dat je er niet overheen kunt vliegen (daar weten Mitchell en Anja alles van, na een geannuleerde terugvlucht vanuit Lissabon). Goed, we gaan dus blijkbaar over Engeland, alleen onze startbaan ligt naar het oosten, wat inhoud dat we 1st landinwaarts vliegen, dan een U-bocht maken richting de kust, bij Engeland links af gaan om vervolgens over Portugal heen naar de Canarische eilanden te vliegen. Na 20 minuten zijn ijsvrijmaak mannen er en komt de mededeling dat we ook van startbaan zijn verandert. We stijgen nu op in Westwaartse richting, wat betekent dat de U-bocht vervalt en we meteen richting de kust vliegen.

Je snapt dat we inmiddels ook wel weer trek hebben gekregen. Koffie en een heerlijk Waldcorn broodje met rucola/kaas/tomaat.

We vullen de tijd met een boek (Anja) en een filmpie voor Benny... Oh, en ondertussen luisteren we naar 2 kindjes van nog geen jaar, die zo ongeveer de hele vlucht een wedstrijdje jengelen en huilen doen.Ze winnen wat ons betreft allebei!

Na een korte tussenstop op Fuerteventura, waar de regen met bakken naar beneden komt, krijgen we dan toch echt eindelijk Lanzarote in zicht.

Welkom!

Als de koffers van de band zijn lopen we naar de balie van Cicar waar we via Sunny Cars een auto gehuurd hebben. We hebben thuis alle gegevens al online ingevuld, wat betekent dat we razendsnel de sleutels hebben en met de mededeling dat de auto op parkeervak 82 staat en we de tank 1/4 vol meekrijgen en dus ook weer 1/4 vol in moeten leveren staan we binnen 5 minuten buiten in het zonnetje waar we tocht écht eerst even van moeten genieten.

We hebben de auto snel gevonden. Een werkelijk spikspinternieuwe witte Peugeot met 175km op de teller. We rijden in een klein kwartiertje, met behulp van de mevrouw van Google maps, foutloos naar het hotel en daar moet natuurlijk wel even geposeerd worden.

Hotel Las Costas

We worden welkom geheten door een bijzonder vriendelijke Belgische dame en gaan dan op zoek naar kamer 1153. Het hotel heeft maar één verdieping en alle kamers liggen geschakeld langs een pad dat door een soort van cactustuin loopt. Helaas waren er geen kamers met zeezicht meer beschikbaar, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben wel een heerlijk terras en we zien meteen dat we in de middag de schaduw hebben en in de ochtend dus een lekker zonnetje als het nog niet zo warm is

De kamer is helemaal prima!

We drinken even lekker een bakkie koffie/thee op ons terrasje, stellen de wi-fi code in op de telefoon en lopen dan een rondje over het terrein en langs het zwembad.

...om meteen door te lopen naar de supermarkt aan de overkant van het hotel.We halen wat te drinken (water en bier) en slaan meteen wat te knabbelen in. Terug in het hotel werken we vast een gedeelte van de website bij en om half zeven is het dinnertime!

We bestellen een bier en een watertje, proosten op het leven en gaan dan het buffet verkennen. De selectie voorgerechten is prima. Verschillende soorten salades met gewoon, sla, pasta of rijst, genoeg toppings, allerlei mini gerechtjes, soep en brood. Het buffetje met de hoofdgerechten is minder. Het is een klein buffet en het is aansluiten in een lange rij. We nemen frietjes met 2 lapjes vlees, een empanada met tonijn en mozzarella met pesto en tomaat. Op de empanada na, die overigens niet naar tonijn smaak is alles koud. Zelfs het vlees wat zo van de bakplaat af komt is, buiten verschrikkelijk taai, alleen maar lauw. We doen nog een tweede poging aan de andere kant van het buffet waar ze net een schaal met verse drumstickjes neerzetten, maar ook die zijn niet warm. Alleen het visje van de bakplaat is én warm én ook nog erg lekker. Geen kwaad woord over de toetjes, daar is niets op aan te merken. We hebben mini chococake, chocolademousse én het lekkerste toetje van de wereld... Jelly pudding met een beetje slagroom. Er is nog een buffet met allemaal verschillende soorten kaas en een buffet met vers fruit, maar vol is vol.

We hebben de 1e helft Ajax - Feyenoord aan tafel op de telefoon gekeken, waarbij onze ober kwam melden dat je straks ook Barcelona - Real Madrid hebt, de 2e helft kijken in de kamer met een bakkie koffie/thee op de laptop. Inmiddels is de stand 2-1, we duimen voor een goede afloop!!

Voor straks welterusten, wij zullen er niet zo laat in liggen gok ik en tot morgen!

Liefs Benny & Anja.

Riek

Fijne vakantie en geniet er ruimschoots van ??

Willeke

Geniet van jullie vakantie ?

Leontine

Fijne vakantie!!

Tonnie

Na alle veranderingen toch op het adres aan gekomen ga beide heerlijk genieten van de mooie reis die jullie uitgestippeld hebben kijk naar dag 2 uit

Ada

Fijne vakantie ???

Jannie

Fijne vakantie en geniet er maar lekker van.